Friday 24 January 2014


Recently, I hav been in a program,
Program anak angkat.. somewhere that really peacefully..
Aku xtaw pon kat Malaysia masih  banyak tempat yang xder sambungan, I mean line telefon..
 haahh hidup la aku dan kenkawan tanpa facebook,instagram,twitter selama seminggu..
Alhamdulillah, bulih pon hidup..
Tempat ni sangat-sangat menjayakan mimpi aku bilemana aku nak duduk kat kampong yang betul2 ade suasana kampong,
Satu kampug korang kenal,
Ade sungai,
Ade sawah,
Ade ladang getah,
Aku bukanlah dilahirkan kat bandar, tapi aku dibesarkan lebih kepada hidup kebandaran,
Buat hal sendiri,even jarang bergaul dengan jiran tetangga..
Dekat kampong yg aku g nie, macam2 makanan pelik, tapi series best dan sedap aku rase..
Petik buah terus makan,xpayah basuh,
Ikut budak-budak maen layang-layang dekat bendang..seghonok bai..
Aku dapat keluarga angkat yg sangat baik.. anak2 mak dan abah semuarnya berjaya menjadi pendidik,..
Mendengar cerita abah mengenai anak2nya yang betul2 berdikari.. aku ingat selalu cerita mcm tuh kat tv je, but abah n mak dah buktikan melalui kepayahan anak2 still bole berjaya..
Ingat lagi pesan abah, aku harapan keluarga aku..
Allah,moga aku menjadi anak yang berguna Ya ALLAH..
Amin..




No comments:

Post a Comment