Friday 7 February 2014


Hanya penulisan dari hati yang dapat menyentuh hati yang laen..
Yup, it’s true..
Tanpa sedar meleleh butiran permata deras mencurah-curah..
Dan Buku yang benar2 menyentuh hatiku xlaen xbukan al-Furqan,surat cinta dari Pencipta..
Aku sangat gemar surah Ar-Rahman bacaan Mishary Rashid..
Sangat menyentuh..
Nikmat tuhanmu yang mana yang engkau dustakan..
Dari bangun sampai tidur,
Dari kecil sampai meninggal,
Nikmat mana yang engkau dustakan..
Ar-rahman
Maha pengasih Allah kat aku
Bile mana aku lalai ingat kat Dia,
Dia xpernah lupe nak beri Oksigen utuk aku bernafas
Dia xpernah lupe nak lindungi aku bilemana aku seghonok lagha(lalai) dengan kengkawan
Allah.
Penyayang, dan Pengasih Allah sampai Dia xnak tengok ade hamba-Nya yang menangis kesedihan
Kasih-NYa Dia lebih dari ibu yang mengandung,menyusukan, membesarkan..
Tapi aku,, Allah sayang-NYa dekat aku, selalu ingatkan aku Dia ada bila aku sedih keseorangan..
Amalkan ini..istiqamah(berterusan).sedangkan Nabi Zakaria xpernah putus asa memohon doa untuk ada zuriat bilemane Baginda dah tua dan isterinya mandul.akhirnya dapat Nabi Yahya.
Allah tambahkanlah kecintaan aku kepada-Mu, dekatkanlah aku dengan orang yang mencintai-MU supaya bertambah kecintaan aku terhadap-Mu, dan jauhkanlah aku dari orang dan perkara-perkara yang membuatkan aku lalai kepada-Mu Ya Allah..
Amin..

No comments:

Post a Comment