Friday 7 February 2014



Persekitaran kehidupan meng’influence’ pembentukan seseorang..
Ya, I admit it..
Hari tu, ade orang tanya aku
Did my parent were professional worker
Aku ketawa,
Yaaa..mum wanita bekerjaya dari rumah…everything she do..
What I want to tell here in this entry,
Memang environment itu penting, but x semestinya jika dia anak seorang penagih dia x boleh jadi seorang doctor yang menyelamatkan ayahnya..
Mum have remind me
‘belajar leklok,sape cakap xder ketua keluarga xbole berjaya’
Persekitaran sekeliling banyak mebantu pembentukan aku,
Ape yang buruk sebolehnya aku akan jadikan pelajaran supaya x ulang kesalahan mereka..
What I got n really respect from my  father, he never argue with mum in front of us, yang kebanyakan family sekarang buat..
If parent argue in front of their child, child will lost their respect towards parent, that what I learn.. kebanyakan family yg bermasalah akan melahirkan anak2 yang bermasalah.. but, sometime anak2 yang datang dari broken family also can success if they have something that guide them..
Semuanya berbalik pade agama..
Alhamdulillah, aku yang berada kat tempat sekarang, yang bole berdikari, yang bole survive dalam  dunia liar sekarang bilemana aku belajar mengenal tuhan..
Dan ape yang aku nampak sekarang, anak2 muda sangat mendahagakan ilmu lebih dari hiburan..
Jadi seberapa kejamnya persekitaran seseorang, jika di semai dengan ilmu agama,
Insyallah akan dapat melahirkan makhluk yang berguna..
Dan ape yang berlaku di sepanjang hidup kita, semuanya datang dari pilihan kita…
Sama ada kita nak teruskan legasi keluarga yang berantakan, kucar kacir,
Ataupun mulakan lembaran yang baru dengan damai dan tenang..
It’s now or never..

No comments:

Post a Comment